Semester 3: A year with foundation done!

Thursday, April 27, 2017
Assalamualaikum and Hello to uolls. So petang ni baru dapat feel nak tulis entry baru selepas lama berhibernasi. Huhu. Today was my last examination as a foundation student of University Utara Malaysia. Berjaya jawab *alhamdulillah* dgn jayanya paper Critical Thinking pagi tadi walaupun agak critical.😆

Then sekarang dgn rasminya aku berjaya menamatkan zaman asasi aku sepanjang satu tahun bersamaan 3 semester. Yeay! *berikan tepukan gemuruh sikit*👏💃💐 Pelbagai onak dan duri aku tempuhi sepanjang setahun ini bersama kengkawan aku yang lain. Ayat propa giler ahahaha. 

So tanpa melengahkan masa lagi untuk entry petang ni nak cerita pasal subjek for the last semester. Jeng Jeng Jeng. Untuk for this semester kita just ada 4 subjek je untuk difokuskan. Nama pun sem pendekkan? But only 2 out of 4 yg kita perlu jawab exam. Dont worry senang je semua. Huhu.

Inilah subjek subjek nya:

#Critical Thinking

Untuk subjek ni in my own view, I love this subject even though dia punya terms and ayat susah nak paham but still aku suka. haha. Most of all, actually sebab lecturer jugak. Untuk subjek ini class aku dapat lecturer yg sama masa subject philosophy in sem 2 iaitu Dr. Rafidah. So mcm bonus sikit la sbb kau dapat lecturer yg kau dah kenal and kau memang can cope dengan dia. Dr. Rafidah memang best sbb dia suka share banyak benda and yg paling fav part ialah bila dia cerita experience dia pergi luar negara. Maklumlah iolls tak pernah keluar negara. Huhu. 

#General Studies

Actually this subject adalah subject baru for this year. Sebab batch batch lepas bukan subject ni. Dia punya topik lebih kurang pengajian am utk form 6 la tapi dalam BI. So memang takleh nak refer mana manalah sbb past year tak de subject ni. Kitorg first batch yg belajar subject ni. Bagi aku, subject ni best sebab pasal history malaysia, pentadbiran and so on sebab aku suka sejarah. Suka belajar jela masalahnya, part amik periksa aku tak suka. Hehe. Lect kitorg pon best and dia sangat cantik, I insecure. Huhu. Dr. Azlah sgt gorjes dan sgt baik. Haritu masa lepas paper General Studies dia belanja weolls makan. Dr. I love you!💓

#Community Development 1

Untuk subjek ni takde paper yg perlu di jawab. Dia hundred persen course work. Memula memang tension la nak buat assignment dia. Dahla banyak gila. Satu projek besar pastu paper work, quiz and diary. Eh takla banyak pun ahahahaha. Tapi subjek ni enjoy la sebab kitorg dapat buat projek dekat luar dari uum. So weolls buat dengan budak sekolah rendah and when i saw them i miss my childhood era. Huarghhhhh. Dah besar sedihnya. Huhu

#English for Advance Learner

Lastly, adalah subjek BI. Dari sem 1 sampai sem 3 BI ada okay. Madam yg sama, classmate yg sama but coursework yg berbeza. Utk this sem kitorg awal awal ritu more focus on MUET writing sbb tak lepas lagikan. Then lepas MUET baru madam bagi assignment. Bayangkan lagi 3 minggu je due date and madam baru bagi. So masa tu rasa stress giler sebab dgn assignment lainnya yg in progress. But finally we manage to done it on time! 💪 Assignment this sem kitorg kena iv NGO and present about that NGO in class. Then dpt tgok movie tapi kena buat Movie Review la. Hehehe. Last but not least, i really love my BI class, sbb dorg sgt lawak dan tak pernah tak terhibur. I love madam nurul!💓

So thats all my appreciate post about this third semester subject. Now I'll move to next story about my beloved classmates. Pejam celik pejam celik sekejap je dah setahun dengan dorg. Sedihnya dah habis asasi. Nanti kena masuk degree plak. Walaupun sama U tapi course dah lain lain. Huarghhh.😢 

Macam macam suka dan duka kita hadapi bersama wahai kelas F kesayanganku. Maka dengan ini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih di atas kenangan yg tidak ternilai sepanjang perjalanan setahun aku bersama kamu semua. Hope lepas ni still contact la. Jangan sombong sombong. Kalau sombong nanti aku cepuk je!

Last aktiviti kita sesama masa hari Selasa lepas la kan? Lepas paper General Studies, petang tu kitorg buat gathering for the last time sambil Ber-Barbeque bersama sama gituwww. So brg semua dah setup and yg paling lawaknya kitorg amik masa sejam lebih untuk hidupkan arang je. Hahahaa. But itu semua memories yg mungkin aku takkan lupa in shaa Allah. Hope you gaiss semua have a good day in your degree lah. Keke. Thats all for me to uolls!



Rai, Zatul, Fana and Gebu. Pembakar yg setia.💖


 Sembang apa tu huhu.





Apa yg ditunjuknya tu. Hmm. Hahaha





My love for a year! 💕💖💗

p/s: Sebelum terlupa, semasa aku menulis post ini aku dikunjungi oleh Atiqah Basyirah dan Arusha and dia suruh tulis pasal dia dalam entry ni ahahahaha. Terima kasih singgah bilik aku dan menghiburkan aku dan Assyu. Hang lawak baq hangggg. Sayang korg muah! Atiqah aku tulis pasal hang ni. I love you Atiqah!💓💕💖.

4 comments:

  1. Amer ambil critical thinking jugak. Hahahahh penat menghafal terms pelik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh really?! Ahahaha. Samala tapi enjoy la belajar walaupun rasa nak pecah kepala hehehe

      Delete
  2. Sis I tagged u on my blog for Qn A question. You must Answer question that I given to you😂😂😄😄 fazroliqbal.blogspot.com.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.