Bulan Merdeka Bulan Kebahagiaan

Sunday, August 27, 2017
Assalamualaikum and hello guys. Setelah lama aku berdiam harini terpanggil untuk menulis semula muahahaha. Okay tanpa membuang masa aku nak share satu benda yang best ngan korang. Seperti yang kita ketahui bulan Ogos sudah pun tiba dan lagi beberapa hari je nak habis hahaha. So bila bulan Ogos ni apa yang ada dalam fikiran korang? Mesti la MERDEKA kan?! Aku kalau bulan Ogos memang fikir tu je hahahaha. So kalau ada event dalam sesuatu bulan tu mestila macam macam ada kan. So LAZADA ada buat blogger contest sempena bulan kemerdekaan ni. Yeay!



So kalau korang nak tau lebih lanjut tentang contest ni boleh layari (https://www.lazada.com.my/blogger-contest/) and aku pun join gak hehehehe. So jom start!

a. What do you love about being Malaysian?

Apa yang aku suka jadi warganegara Malaysia ni ialah Malaysia takde 4 musim. Malaysia hanya ada musim panas dan musim hujan. Walaupun kadang kadang ada musim banjir 😂. So tak payah susah susah nak kena prepare untuk 4 musim hehe. Okay mesti korang rasa aku main main kan. tapi serious ini salah satu sebab haha. 

Seterusnya, walaupun Malaysia ada berbilang kaum tapi kita semua boleh bersama sama hidup dengan aman dan damai. Tambahan lagi, di sebabkan berbilang kaum maka budaya juga turut berbilang. Jadi aku boleh explore budaya kaum lain. Benda macam ni bagi aku sangat menarik sebab aku boleh kenal diorang punya budaya dan diorang pun oleh kenal budaya orang melayu. 

Akhir sekali, aku yakin semua mesti setuju dengan aku yang Malaysia ni kaya dengan MAKANAN atau dikenali sebagai Syurga Makanan. Malaysia memang ada banyak gila makanan. Macam macam pula tu. Jadi ini juga menjadi sebab kenapa aku suka jadi warganegara Malaysia.

b. Choose your favourite local brand here: https://www.lazada.com.my/malaysian-brands/

So untuk favourite local brand ni mesti la PENSONIC Your Enjoyment! Hahaha. Sebab apa sebab barang dia memang elok sangat dan memuaskan sangat haha. Kat rumah pun aku pakai kipas PENSONIC tau jangan memain haha.

c. Select two products from that brand that you love. The Article must contain screenshots of the products mentioned.

Inilah pilihan hatiku hehehe,



Semenjak cuti ni aku cuba untuk menjadi seorang wanita yang rajin memasak. Dalam memasak aku suka baking tapi aku takde mixer jadi proses baking aku jadi lambat sebab aku kena pukul guna tangan sendiri dan ia amatlah memenatkan jadi untuk melajukan proses tersebut aku nak mixer. Tapi sebab sekarang duit banyak nak pakai untuk masuk Uni bulan 9 nanti jadi aku terpaksa pendamkan dulu impian dan hasrat ini hahaha.

Seterusnya, sebab penyedut hampagas kat rumah dah rosak jadi aku pilih penyedut hampagas dari Pensonic.


Bukan apa kesian kat mak aku kalau aku dah masuk Uni nanti takde sapa nak tolong dia sapu rumah dah Jadi bagi memudahkan dan meringakan kerja dia, kenalah ada vacuum cleaner by Pensonic ni baru la senang. Hehehe. 

Another best story is LAZADA buat sale gila gila punya!



Jadi untuk pengetahuan korang LAZADA tengah buat MERDEKA SALE gila punya sampai 80% dari 25 Ogos sampai 31 Ogos weyhhh so gaisss apa tunggu lagi. Terus gi layari website LAZADA cepat! (https://www.lazada.com.my/merdeka-sale/

Itu sahaja dari aku. Semoga berguna untuk korang!💕

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-60

2 comments:

  1. Good luck Qis. Q pun joined segmen ni. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke- 60 Malaysia!!

    ReplyDelete
  2. Makanan mesti takboleh nak deny yang terbaik di dunia hehe btw good luck

    /helloaiman\

    ReplyDelete

Powered by Blogger.